Köpvillkor


Det är viktigt att du tar del av våra aktuella villkor innan du gör en beställning med oss på Nopanoga AB.

1. Köp
Vid beställning träffas avtal om köp först när Nopanoga AB bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits av Nopanoga AB. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Nopanoga AB har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits från kund. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Nopanoga AB lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls.

2. Pris
Priset som anges på denna webbplats vid inköpstillfället, är det som gäller.
I priserna ingår moms med 25 % för beställningar inom EU. Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som Nopanoga AB inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet. Vi reserverar oss för eventuella skriftfel.

3. Betalningsalternativ
3.1 Swish

3.2 Payson
Välj att betala direkt med VISA/Mastercard eller med din bank.

3.3 Bankgiro.
Välj att betala direkt till vårt bankgiro. Vi skickar varan när vi har mottagit betalning.
 

4. Frakt
Vi levererar endast till länder inom EU.
Frakt och administrationskostnader är gratis vid ett köp över 500 kr. Annars betalar ni 39kr per beställningstillfälle inom Sverige. En fraktkostnad kommer att tillkomma för andra länder inom EU. Denna kostnaden varierar beroende på vilket land produkten ska levereras till och vikten på produkten.

5. Leveranser
5.1 Varor som finns i lager skickas normalt samma dag om beställningen görs före klockan 13.00. Varorna skickas med Posten AB om ordervärdet understiger 500 kr och/eller 1 kg. Över 1 kg skickas er order med DHL. Vid större förpackningar kommer ett avi när paketet är framme och kan hämtas på ert närmaste ombud.

5.2 SMS avisering för snabbare leverans (endast inom Sverige)
Om du anger ditt mobilnummer vid beställningen, får du ett SMS som talar om när du kan hämta ditt paket. På så sätt kan du snabbare hämta din leverans.

5.3 Leveranstider
Varor i lager: normalt 1-3 arbetsdagar

5.4 Outhämtade paket
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid, så skickas det tillbaka till oss. Detta tar vi en avgift för eftersom vi får bekosta frakt tur och retur samt administrationsavgifter.
Kostnaden som du får betala om du inte hämtar ut ditt paket är 150 kronor inklusive moms.
Om du ångrat din beställning och vill returnera produkter, så måste du ändå hämta ut ditt paket och sedan göra en reklamation. Låt inte bli att hämta ut paketet, eftersom du då tvingas betala en onödigt hög avgift.

6. Leveransförseningar
Om leveranstid ändras i beställningen kommer kunden att meddelas om detta snarast möjligt. Det kan t.ex. ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss. Om det inträffar frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit.

7. Åldersgräns
Hos Nopanoga AB måste du vara 18 år för att få handla. Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet.

8. Skydd av personuppgifter
I samband med registrering och beställning hos oss på Nopanoga AB godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Den kan också användas av oss för att skicka dig specialerbjudanden från vår butik och nyhetsbrev om du valt att låta oss göra det. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

De personuppgifter som vi lagrar är:

  • Företagsnamn
  • För och efternamn
  • Adress
  • E-postadress
  • Telefonnummer

9. Ångerrätt och Öppet köp
9.1 Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan och utan speciell anledning. Vid utnyttjande av Ångerrätt/ Öppet köp betalar kunden för frakten. Ångerrätten gäller endast om varan inte har använts och att den returneras i ursprungligt skick.
9.2 Så snart vi mottagit och kontrollerat dina returnerade varor återbetalar vi inom 30 dagar tillbaka dina pengar till det konto du angivit.

10. Reklamationer och Byten
Nopanoga AB besiktar och granskar alla produkter innan de levereras till kunden för att säkerställa att produkten är felfri. Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt eller byta till en annan produkt ber vi dig fylla i vårat formulär innan du skickar tillbaka varan. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

11. Reservationer
Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

 

Ägs och drivs av © 2014.